onsdag, juni 13, 2012

Stort tack för förtroende och gratulationer!

Idag fattade riksdagen beslut om att bevilja Fredrick Federley föräldraledighet och ersättare för honom under denna period, som sträcker sig från den tredje september i år till och med den 26 april 2013, är ingen annan än undertecknad.



Jag älskar att jobba i vårt företag och jag är mycket stolt över vad jag och min kompanjon Tobias har åstadkommit under snart 11 år tillsammans med våra fantastiska (och stundtals ganska excentriska) medarbetare över åren, men jag känner också att möjligheten att tjänstgöra i riksdagen är något alldeles speciellt! Jag känner mig dessutom moraliskt förpliktigad gentemot de som röstade på mig i riksdagsvalet 2010 att ta denna chans.

Plikten, liksom tacksamheten, finns också i allra högsta grad gentemot mot Stockholmscenterns medlemmar som gav mig det stora förtroende som nu placerar mig som en av landets lagstiftare.

Jag vill också tacka för alla gratulationer och lyckönskningar! Det verkar som att många har _mycket_ höga förväntningar, vilket gör mig en smula nervös. ;) Jag ser den kommande tjänstgöringsperioden an med stor ödmjukhet. Jag vet inte ännu exakt vad jag kommer att få för uppgifter, men jag kan lova en sak: jag kommer att jobba hårt!

6 Comments:

Blogger Hanna Wagenius said...

Hurra! Obs, vill äta lunch med herr Riksdagsman när tillfälle ges :-)

11:41 em  
Blogger Johan, PL&C said...

Det har du som i en liten låda. Finkorv. Jag bjuder. :)

11:47 em  
Anonymous Gryningsräd said...

Grattis. Har följt din blogg under lång tid och jag hoppas att du rapporterar lite om ditt arbete här på bloggen.

All lycka!

8:26 fm  
Blogger Johan, PL&C said...

Tack! Jag lovar att rapportera ordentligt. :)

5:23 em  
Blogger Mattias Östmar said...

Mycket mycket bra! Grattis till Centerpartiet och riksdagen som nu får en mycket god representant för tänkande och kännande människor! :-)

8:49 em  
Anonymous Lars Kriefer said...

Grattis :)

5:47 em  

Skicka en kommentar

<< Home