torsdag, augusti 11, 2011

Jag nominerar Annie Lööf

Idag skickar jag mail till Centerpartiet valberedning i vilket jag nominerar Annie Lööf och förklarar varför jag tycker att hon ska bli vårt partis nästa ordförande. Det kan du också göra om du är medlem i Centerpartiet! E-postadress: valberedningen@centerpartiet.​se

"Hej Valberedningen!

Tack för ett mycket bra arbete. Det känns mycket roligt att vara en del av en öppen och modern centerrörelse, som visar att man kan driva utvecklingen framåt i det demokratiska arbetet även i 100-åriga partier med stolta traditioner.

Jag vill nominera Annie Lööf som ny partiordförande, främst av tre skäl:

1. Hon är en enande kraft för Centern. Hon verkar tilltala en bred skara av centerpartister, oavsett var i landet man bor och vad man jobbar med, om man är gammal eller ung, teoretiskt intresserad eller om man litar på sitt sunda förnuft.

2. Hon är inte personligen låst vid några förhandlingspositioner och kan därför driva en agenda för allianssamarbetet som i större utsträckning tar hänsyn till Centerns särart, nu när vi har visat att vi kan hålla ihop en borgerlig regering.

3. Hon har en överlägsen lyskraft jämfört med andra kandidater och en lysande både debattör och kommunikatör. Att ha Annie Lööf som den viktigaste förmedlaren av Centerpartiets idéer kommer att göra att fler människor attraheras av dem.

Med vänlig hälsning
/Johan Hedin

Vice ordförande, Stureplanscentern
Ledamot i distriktsstyrelsen, Stockholmscentern
Ledamot i Exploateringsnämnden, Stockholms stad"

Etiketter: , ,