lördag, augusti 06, 2011

Centerns samlande kraft

Staffan Danielsson representerar för mig kanske det jag tycker allra bäst om i centerrörelsen. Inte för att vi tycker lika om allt. Faktum är att vi nog har tyckt väldigt olika om väldigt mycket, men hur hårt vi än debatterar mot varandra upplever jag ändå att det alltid finns en god anda, intellektuell hederlighet och en ärlig vilja att förstå motargumenten.

Staffan är på många sätt den mest traditionella centerpartist som finns, bakgrund som lantbrukare och högt uppsatt i LRF, och på så vis i någon mån min raka motsats. Ändå får Staffan mig alltid att känna mig välkommen i Centern och debatten. Jag lär mig oerhört mycket av honom och jag tror nog faktiskt att Staffan, med sin öppna attityd och nyfikenhet, har lärt sig något av mig.

Att både jag och Staffan förordar Annie Lööf som nästa partiledare, visar att Annie är den samlande kraft som Centerpartiet behöver för att komma på fötter igen.

Att hon dessutom har en lyskraft som inte kan lämna någon oberörd är ingen nackdel.

---

Etiketter: , ,

1 Comments:

Blogger Staffan Danielsson said...

Tack, Johan!

Och Dito!

11:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home