tisdag, augusti 23, 2011

Annie "Red Bull" Lööf ger Centerpartiet vingar

Denna vecka är något av Centerpartiets supervecka, då partiledarkandidaterna reser runt och träffar medlemmar. Dels själva, men också i fyra utfrågningar där samtliga kandidater deltar och svarar på frågor. Den första ägde rum i söndags i Göteborg och den andra är idag i Trångsviken. (Följd den här på Centerpartiets webbplats.)

Alla tre kandidater besöker också SVT's morgonsoffa och i morse var Anders W Jonsson först ut. På torsdag följer Anna-Karin Hatt och på fredag kommer Annie Lööf, som också debatterade på SvD Brännpunkt igår om miljöpolitik.

Jag såg på facebook häromdagen hur Annie av sin tillfälligt inkallade extra-pressekreterare kallas "Red Bull". Ett synnerligen passande namn, tycker jag om man tänker på det röda håret, hennes otroliga arbetsförmåga och jag tror ju dessutom att hon kan ge Centerpartiet vingar!

Jag verkar vara långt ifrån ensam. Halland nominerar Annie Lööf som partiordförande (och Anders W Jonsson som 1:e vice) och jag kan inte längre hålla reda alla kretsar, centeranstrukna opinionsbildare och enskilda Centerpartister som går ut och förordar Red Bull.

Etiketter: , ,

2 Comments:

Blogger Nils Dacke said...

För oss som bor på landet är förstås MP fienden nummer 1 men dagens center kommer inte långt efter. Toppen i partiet befolkas av proffspolitiker och Annie get your gun är inget undantag. Hennes artikel om klimatet för några dagar är en framtida klassiker i floskeltoppen.

Trots att ni har innehaft näringslivsdep nu i 5 år har ni inte åstadkommit någonting av värde för företagarna men det var kanske aldrig meningen?

10:40 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag tror inte partiledaren Annie blir sarskilt langvarig. Det har gatt for bra och for fort. Snart kommer ngt gammalt skit ikapp henne.

11:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home