tisdag, januari 25, 2011

Birros rullstolshistoria

Historien med Marcus Birro och den falskeligen rullstolsbundna flickan slår verkligen alla rekord!

Jag fattade i ärlighetens namn inte vad det var som Birro blev så upprörd över. Han hade på inget sätt utsatts för något brott, eller ens försök till brott, även om det var det som implicerades i hans välbeskällda krönika.

När det sedan visade sig att det hela var en tv-inspelning för ett nytt humorprogram på TV 3 ställdes allt på ända och lämnar såväl Birro som en stor del av de engagerade nättyckarna med långa ansikten och neddragna brallor! :-)

Aftonbladet har nu lagt ut filmsnutten, varvid Birros tolkning av situationen framstår som oändligt kuriös... Uppmaningen att aldrig lita på små flickor i rullstolar, som ber dig om något, förefaller mindre aktuell än att aldrig be göteborgare med stora NK-kassar om hjälp med något.

Flickan försöker prata med Birro, efter det att densamma "hjälpt" henne med väskan, på klingande stockholmska, men Birro svarar inte utan försvinner iväg. Var det då han liksom blev lurad?

De "skumma öststatstyperna" var antingen produktionsteamet, eller så hade de inget med flickan att göra.

Komiskt och tragiskt på samma gång.

Etiketter:

4 Comments:

Anonymous kristina said...

Jag blev förvånad att han reagerade så hårt, har annars gillat honom mycket, men jag tror att allt för många har trakasserat honom de senaste åren, så han kanske inte orkar mer !!
mvh kristina

10:10 em  
Blogger Johan, PL&C said...

Ja, visst var det skumt!?

10:39 em  
Anonymous Anonym said...

Jag hatar alla dessa dolda kameran-program oavsett om det är pensionärer som går omkring och pratar sex med folk eller ungar som låtsas sitta i rullstol. Ska man inte kunna gå upp för en kyrktrapp ens utan att bli indragen i nåt taffligt humorprogram? Jag vill inte bli filmad och skrattad åt i kanal 5 och på youtube. Hur ska man undvika att bli indragen i sånt, ska man helt vända ryggen till folk som tilltalar en och ber en om hjälp, misstänka alla för att vara kanal 5-statister? Jag har alltid trott att det är så att de måste tillfråga de deltagande i dolda-kameranprogram direkt efter om det är ok att man använder det, men så verkar det alltså inte vara. Jag tycker att det är skitobehagligt! När inte ens kyrkogårdar kan få vara fredat område.

1:36 em  
Blogger Dennis Alexis Hellström said...

Jag får också en del kritik på nätet, men inte slutar jag blogga för det. :) Jag lyssnar på konstruktiv kritik och skiter i resten. Men att ropa mobbning så fort någon ogillar det man skrivit funkar inte.

Du minns väl Birros utspel om transpersoner: http://bimbo84.blogspot.com/2010/08/homo-bi-och-vad.html
Det kallar jag fördomar!

8:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home