söndag, november 14, 2010

Beautiful blogger award


Jag är normalt sett en smula skeptiskt inställd till bloggvärldens motsvarighet till hångelparty: Bloggkedjebrev som går ut på att skamlöst lovsjunga varandras förträfflighet.

Men - och det är ett stort men - nu blir jag apostroferad av hela två personer som jag respekterar djupt och tycker mycket om! Hanna Wagenius och Elias Giertz. Jag tackar så hemskt mycket för omnämnandet och levererar härmed.

Detta gäller:

* kopiera in awardbilden i bloggen för att visa att du har fått den (check)
* tacka och länka till den som nominerade dig (check)
* nominera sju andra bloggare och länka till dem
* berätta sju intressanta saker om dig själv

Johan Ingerö är en ständig källa till knivskarpa analyser och han angriper samhällsproblemen med en god portion humor. Vågar man hoppas på att återgången till gamla blogspotbloggen också innebär en återgång till forna tiders periodicitet?

Per Ankersjö bloggar bra och ofta. Det faktum att han är en superordförande i vårt centerdistrikt och numera även stadsmiljöborgarråd gör hans inlägg särskilt intressanta. Det är liksom inte bara fråga om fritt tyckande och tänkande, utan tyckande och tänkande som i högsta grad har konkreta konsekvenser för stockholmspolitiken.

Karl Malmqvist
bjuder på rättframma analyser baserade på nationalekonomisk vetenskaplighet på högsta nivå. Lärorikt och stundtals underbart underhållande.

Tokmoderaten Fredrik Antonsson har varit oerhört betydelsefull i valrörelsen. Hans blogg är en av de mest länkade och jag kan verkligen förstå varför. Med ett mustigt och lättillgängligt språk slår han tunga backhandreturer och hittar vinklar som får vänstergänget att springa från kant till kant.

Albin Ring Broman har seglat upp som en av de mest tongivande centerbloggarna. Ett bra exempel på hur en riktigt bra blogg är: faktastinn och länkad till källor, skarp och utmanande.

Merit Wager bloggar initierat, seriöst och alltid tänkvärt. Ofta skönt befriat från den politiska korrekthet och benägenhet till kollektiv indignation som så ofta genomsyrar svensk journalistik. Hennes mångåriga engagemang som medborgarnas flyktingombudsman gör henne unikt kompetent i flykting- och asylfrågor.

Erik Laakso är min absoluta favorit bland de Socialdemokratiska bloggarna. Det finns alltid en känsla av ärliga avsikter att utveckla tankar tillsammans med omgivningen och driva politiken framåt, till gagn för alla.

Jag är inte säker på att det finns så många som sju intressanta saker om mig själv, men jag gör väl ett försök:

* Har fuskat som yxsmiskare i diverse hårdrocksorkestrar
* Jag kan osunt mycket om flygmotorer
* Har tjänstgjort som korvgubbe i bandyrelaterade sammanhang
* Är mycket intresserad av mat och dryck och lägger en hel del tid, pengar och engagemang på smakupplevelser
* Jag driver ett litet skogsbruk
* När jag blir excentrisk miljardär tänker jag ägna väsentliga delar av dagarna till att bygga allmogebåtar.
* Jag sjöng på Zarah Leanders begravning.

Etiketter:

6 Comments:

Blogger Ola Berg said...

> Jag sjöng på Zarah Leanders begravning.

8-o

2:58 em  
Blogger Johan Ingerö said...

Stort tack! Jag är dock i grunden hemskt skeptisk till kedjebrev. :)

4:34 em  
Blogger Johan, PL&C said...

Hahaha... jag med som sagt. :-)

4:44 em  
Blogger Tokmoderaten said...

Jag blir djupt rörd över de vackra orden, Johan. Du vet att jag älskar dig va? Jag vill vara Lufsen med dig som min Lady på Jesses Krog inom kort... Puss!

5:42 em  
Blogger Erik Laakso said...

Vilken ära att få ingå i en sådan vacker sjuhövdad bukett. Tack.

12:40 fm  
Blogger Albin Ring Broman said...

Tack för de fina orden Johan! En oerhörd ära att få nämnas i detta celebra sällskap :)

Du är inte så tokig du heller ska du veta ;)

4:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home