måndag, september 06, 2010

Ohly är bra på att tycka det han tycker

En av de finaste komplimanger jag fått i politikens värld kom från en partikompis som jag ibland hamnar på motsatt sida till i interna debatter, lydde just så.

Vederbörande hade - trots våra många meningsskiljaktigheter - röstat på mig i nomineringsprocessen med motiveringen att jag, enligt honom, var "så bra på att tycka det jag tycker".

Så känner jag lite inför Lars Ohly. Sedan Maria Wetterstrands lyskraft falnat något den senare tiden seglar Lars Ohly upp som den starkast lysande stjärnan på den rödgröna himlen.

Han visar självförtroende och engagemang på ett sätt som imponerar - och drar röster från ett i opionionen redan plågat SAP.

Nu står han visserligen för en avskyvärd politik och som företagare känner man hur det knakar i dammluckorna för en veritabel störtflod av krångel och pålagor, varje gång Ohly öppnar munnen.

Men gillar man företagare röstar man i allmänhet inte vänster ändå.

---

Etiketter: ,

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Det tycker jag också.

Men på senare tid har nog partidemagogerna styrt upp honom.

Jag tror han längtar efter att säga "Jag är kommunist".

5:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home