söndag, augusti 01, 2010

SÄÄÄÄÄLJ!!!

Jag tror inte på statligt ägande av affärsdrivande verksamhet. Jag tror inte att staten är en bättre ägare än privat kapital och jag tror inte innovativitet och entreprenörskap kan kommenderas fram.

Det är därför med stor stor glädje jag läser Mauds DN Debatt idag i vilken hon öppnar för en försäljning av Vattenfall. Visserligen inte hela och visserligen med förbehållet att del av verksamheten ska förläggas till ett nytt bolag som mer lättfotat (än en europeisk jättekoncern) kan vara cutting edge på energiområdet.

Men ändå!

Goda nyheter.

---

Socialdemokraterna är chockerande nog emot. Läs även Andreas Bjerke och Annie Johansson.

Etiketter: , ,

3 Comments:

Anonymous Wunder said...

Hej - ja då kanske Vattenfall inte skall vara vinstdrivande. El till självkostnadspris plus eventuell energiskatt låter väl OK.

Personligen tror jag inte på privatägd infrastruktur.

10:52 em  
Blogger Unknown said...

Hoppas att detta är början på slutet av det politiska Vattenfall

12:54 fm  
Blogger Marilyn Larochelle said...

Very few individuals will investigate you on the off chance that you have not tried to make yourself adequate. Each and every detail is vital so you should know which part of your face you should feature. These days, eyelash development has turned out to be huge and it has hit the standard.

idol lash review

8:56 fm  

Skicka en kommentar

<< Home