onsdag, augusti 25, 2010

Centern och Alliansen går som tåget!

Ännu en i en lång rad mätningar på senaste tiden bekräftar att Alliansen ökar sin ledning över vänsterpartierna. Sakta, visserligen, men nu även säkert.

Särskilt glädjande för mig som Centerpartist i Stockholm är att vi går bra (relativt sett) även lokalt! I förra valet fick vi 3,14 % i kommunvalet och enligt gårdagens mätning från DN/Synovate får vi 3,6 %. Blygsamma siffror förvisso, men som går åt rätt håll!

Miljöpartiet går som tåget och är så gott som lika stora som Socialdemokraterna i Stockholm! Något som kanske kan förändras något under månaden fram till valet, när allmänliberala slentrianmässigt miljöpartistiska stockholmare börjar fundera på om de verkligen vill ha mobilförbud i tunnelbanan, chockhöjda parkeringsavgifter och Yvonne Ruwaida...

Etiketter: , , , , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tänkte fråga en sak jag undrat över och här är väl en lika god plats som någon.

Hur funkar det med komunvalet och valkretsar och sånt. Har för mig att det inte finns några utjämningsmandat i de lokala valen.

Skulle nog personligen kunna tänka mig att stödrösta C i stockholm för att få en bättre balans inom aliansen i staden även om jag normalt sett brukar rösta M.

Men som boende i ett rejält rött område på Järvafältet är det kanske att kasta bort sin röst?!?

11:16 fm  

Skicka en kommentar

<< Home