tisdag, augusti 10, 2010

Alliansfritt roar med sin frustration


Man kan väl inte annat än att dra lite på smilbanden åt vänsterns tilltagande frustration över komma allt närmare ett praktfiasko. Inget är vunnet ännu, ska sägas, men med tanke på det håll som opinionen verkar vara på väg lutar det allt kraftigare åt en alliansseger.

Det ser ut som att den enda chansen för vänstern att kunna få inflytande är om Sverigedemokraterna lyckas ta sig in och skapar ett osäkert parlamentariskt läge. Vet inte om de kan vara så jäkla cyniska, men med tanke på nivån som t ex Anders Utbult sänker sig till skulle det inte förvåna mig om de medvetet försöker snacka in SD...

I en grundlös attack mot Magnus Andersson försöker man kleta ihop honom med Sverigedemokraterna. Bevisningen? Andersson länkar till den humoristiska valaffischgeneratorn som eventuellt har ett samband med någon som anses kunna vara Sverigedemokrat.

För det första kan man konstatera att denna guilt by association är på en så skrattretande låg nivå. För det andra är det ju minst lika många sossar som använder tjänsten! När jag kollade idag på "Inskickade" var det 6 allianskritiska "valaffischer" som var senast upplagda.

Möjligen är det ett uttryck för ett "anfall är bästa försvar", när det rödgröna regeringsalternativets tilltänkta statsministerkandidat hyllar antidemokrater.

Nu verkar inte humor vara direkt Anders Utbults grej, men jag kan inte låta bli att tycka att hans haverier är ganska komiska.

Faktum är att jag också (med risk för att bli uthängd som Sverigedemokrat av Alliansfrittbloggen) måste erkänna att jag tycker att en hel del av de submittade valaffischerna är jäkligt roliga! (Bilden nedan t ex.)

Update: Det finns även "affischer" som går långt över gränsen. Det finns vedervärdiga framställningar av såväl statsministern som invandringsfientliga osmakligheter. Dessa tycker jag alltså inte är roliga.

Etiketter: , ,

13 Comments:

Blogger Anders Utbult said...

Sidan har bland annat gjort den här affischen: http://valaffisch.se/wordpress/2010/06/21/valaffisch-2010-socialdemokraterna-2/ Jag tycker därför jag har rätt att kritisera Andersson för att göra reklam för sidan, och tycker inte alls att sidan är "jätterolig".

2:19 em  
Blogger Anders Utbult said...

Förlåt, "jäkligt rolig" ska det vara.

2:29 em  
Blogger Johan, PL&C said...

Nej, den är inte rolig utan förbannat osmaklig. Skulle inte förvåna mig om du gjort den själv... Lite din stil liksom.

2:51 em  
Blogger Hemlige said...

Centerpartiets bruna rötter påminner om herpesvirus, de finns liksom där hela tiden vilande och när det passar så blommar de ut.

3:30 em  
Anonymous Anonym said...

"Skulle inte förvåna mig om du gjort den själv... Lite din stil liksom."

Det här är ju fel på så många nivåer. Tur att du bara är en tramsbloggare och aldrig kommer få någon reell makt. Det vore trist om beslut som påverkar Sveriges framtid fattades av någon som ser allt som inte går i linje med den egna uppfattningen, som ett bevis för den stora konspirationen. "Jorden är platt. Alla som pekar på motexempel har själva hittat på dem. Det är precis deras stil. Jävla rundisar."

3:37 em  
Blogger Unknown said...

Tack för att du tycker vissa av våra affischer är roliga! Det står var och en helt fritt att länka till de av våra affischer som de gillar samt spä galla över de affischer som inte faller dem i smaken.

3:50 em  
Blogger Johan, PL&C said...

Hihihi... Japp. Anklagelser för nazism, minsann! Snyggt Anders. Eller förlåt, "Hemlig". :-D

3:52 em  
Anonymous Anonym said...

Det som är skrämmande när man läser Johans inlägg och svar på kommentarer, är att en som kandiderar till riksdagen är på en så låg och oseriös nivå.

Som tur är så har C gjort bort sig så mycket så pajasen Johan kommer inte att sitta i riksdagen.

7:13 em  
Blogger Anders Utbult said...

Jag trodde faktiskt att du skulle ta tillbaka ditt stöd för sidan på något sätt, men din reaktion är alltså att 1. Antyda att det är jag som gjort sidan, 2. Mena att jag skriver andra kommentarer under falskt namn. Då kan vi ju lämna diskussionen där.

9:34 em  
Blogger Johan, PL&C said...

Jag menar att du skriver en hel del kommentarer anonymt! Har jag fel? ;-)

10:31 em  
Blogger Björn Fridén said...

@Johan

Jag har precis läst in mig lite i era miningsskiljaktigheter… men du kan väl ändå inte mena att Anders skulle ha producerat laddat upp ovan nämnda bild på sajten valaffisch.se?

9:04 fm  
Blogger Johan, PL&C said...

Tjena Björn!
Nä, jag påstår ingenting. Så här står det i min kommentar: "Skulle inte förvåna mig om du gjort den själv..."

Det ska alltså tolkas som att jag inte skulle bli förvånad.

MVH
/J

10:31 fm  
Blogger Björn Fridén said...

Personligen skulle jag bli väldigt förvånad om det visade sig att Anders låg bakom den där bilden.

10:42 fm  

Skicka en kommentar

<< Home