måndag, april 19, 2010

Coca Cola manar till sjukförsäkringsfusk

Coca Cola är ett fantastiskt företag på många sätt, men nu verkar de (eller deras pr-konsulter) hoppat i galen tunna.

Via ETR och Karl Malmqvist ser jag att de uppmanar till sjukförsäkringsfusk! Obegriplig, oaccepabelt och synnerligen smaklöst.

Såhär skrivet de:

"plockar du ut sjukdagar för att du faktiskt är sjuk? skärp dig. sjukdagar är till för att grotta ner sig i det senaste skvallret med vännerna på upper east side och bli gitarrgud i tv-spelsvärlden. tricket är att hålla sig tillräckligt frisk för att själv kunna avgöra när man känner sig "sjuk". överdriv inte symptomen bara...i vissa kretsar anses det nämligen fult att spela sjuk när man inte är det. "

Jag antar att jag med detta gör mig till "nyttig idiot" i deras pr-kampanj genom att skriva om eländet, men detta påverkar min bild av företaget. Faktiskt en hel del. :-(

Etiketter: ,