söndag, december 20, 2009

Stockholms c-listor klara

Läser hos Fredrick Federley att nomineringskommittén kommer att släppa listorna för Stockholms stads centerdistrikt i morgon. Det är verkligen sjukt spännande!

För det första är det ju avgörande för vilken typ av valrörelse vi kommer att kunna driva. Är det någon som driver Centerpartiets förnyelse som toppar listan, eller är det någon som tycker att det nog kanske var lite bättre förut?

Det tidigare är absolut centralt om vi ska kunna fortsätta att attrahera väljare i Stockholm.

För min egen lilla egoistiska del är det naturligtvis också väldigt spännande hur pass högt på listan man hamnar. Det är omöjligt att gissa.

Bland alla medlemmar som ska rösta är det naturligtvis en hel del som inte har någon aning om vem jag är.

För de som varit med länge, och kanske tycker att Centerpartiets glansperiod varade mellan kärnkraftsomröstningen och öresundsbrobeslutet, är jag antagligen inte särskilt populär.

Samtidigt har jag faktiskt fått en överraskande mängd uppmundrande ord om min ganska sent annonserade kandidatur. Faktiskt även från något oväntade håll. Jag minns särskilt en person som jag ofta hamnar på motsatt sida som i debatter, men som sa något i stil med: "Jag tycker ju inte alltid som du, men du är väldigt bra på att tycka det du tycker. Därför röstar jag på dig."

En oerhört hjärtvärmande sak att säga och ett uttryck för en stor intellektuell hederlighet som jag stött på flera gånger tidigare i Centerpartiet.

Vad allt detta är värt får vi se i morgon. Oavsett vilket kommer jag att använda den plattform som listan innebär till att föra en ideologisk kamp utan hämningar. Och det ska bli SJUKT roligt!

Etiketter: , , , ,

2 Comments:

Anonymous Lars said...

Jag skulel gärna se listorna i dess helhet, kan ni inte lägga upp? Går det att ta del av provvalsresultatet?

10:51 fm  
Blogger Johan, PL&C said...

Jag med. Har ännu inte sett något. Hoppas på ett mail eller nåt.
/J

11:35 fm  

Skicka en kommentar

<< Home