tisdag, november 17, 2009

Jag kandiderar!

Jag har fått frågan av några nu, så det är lika bra att berätta det för er, kära bloggläsare.

Nästa år är det val och jag ställer upp som kandidat för Centerpartiet i Stockholms stad på alla tre listor, kommun-, landstings- och riksdagslistan.

Nu har jag förvisso världens bästa jobb i det företag som jag och min kollega startade för 8 år sedan, men som många säkert har märkt har jag en hel del synpunkter på politiken.

Jag vill vara med och göra Sverige till ett bättre land att leva i.

Att få förtroendet att göra det som folkvald skulle vara det högsta!

Konkurrensen i Stockholm är stenhård med många otroligt vassa kandidater. Sittande ledamot Fredrick Federley förstås, men även Elisabeth Thand Ringqvist, Abir Al-Sahlani, Helene Törnqvist och Oscar Fredriksson, för att nämna några.

Det är främst företagarfrågor som står mig närmast om hjärtat. Med gott om egna erfarenheter, både från när det gått dåligt och när det - som nu - går ganska bra, vet jag vad som är bra och dåligt för företagarna.

Jag vet att låga skatter är bra. Det absolut tuffaste när man startar sitt företag är att få ihop till skatterna. De måste in, oavsett om du har mat på bordet eller inte. Vi har dessutom ett oerhört komplext skattesystem, som medger generösa avdrag för dem som känner till knepen, men inte för alla andra. Orättvist och bristande i rättssäkerhet.

Jag vet att LAS är dåligt. En felrekrytering kan knäcka ett litet företag och det hindrar dig från att anställa, vilket hämmar ditt företags utveckling och försämrar sysselsättningen i samhället.

Bristen på balans i förhållandet mellan ett mäktigt fackförbund och ett litet företag är på inget sätt någon naturlag, utan ett beställningsverk från den starkare av parterna. Det måste enligt min mening ändras, för att företagandet ska bli säkrare och lönsammare.

Från och med igår är medlemsomröstningen i full gång. Brev med röstsedlar och kandidatpresentationer är på väg ut till alla medlemmar i stockholmsavdelningarna.

Om du vill veta mer om mig, vilka frågor jag vill driva och hur jag tänker genomföra min kampanj är du mer än välkommen att maila mig på johan@johanhedin.se

---

Ser också till min stora glädje att SvD's ledarblogg hänvisar till mitt förra inlägg! :-)

Etiketter:

6 Comments:

Blogger Federley said...

Hurra hurra hurra!

7:07 em  
Blogger Markus "LAKE" Berglund said...

Ja, du gör det inte lätt för dig som kandiderar på samma ställe som gänget du nämner, men jag önskar dig varmt lycka till ändå. Du verkar inte vara den typen som viker dig för lite utmaningar!

:-)

7:42 em  
Blogger Staffan Danielsson said...

Kanske en dödskyss, Johan!

Men ett ärligt lycka till i ett kvalificerat gäng!

9:25 em  
Blogger Johan, PL&C said...

Stort tack! :-)

10:06 em  
Anonymous Abir Alsahlani said...

Men gud vad roligt!
Lycka till, Johan! Du blir en strålande politiker :-)

Wow vilken lista Sthlm stad har!

8:26 fm  
Blogger mskanman said...

Ojojoj nu händer det. Lycka till. Du vet var stödet finns.

9:30 fm  

Skicka en kommentar

<< Home