torsdag, juni 04, 2009

Kryssa hellre Åsa Westlund

Jag har varit på väg att skriva om Marita Ulvskogs vidriga vänsterpopulistiska retorik, men liksom havererat på halva vägen eftersom jag blir så upprörd.

Detta charmtroll drar sig inte för att kalla sund konkurrens över gränser för "trafficking"! (senast i morse på radion)

Alltså: Människor som av fri vilja söker sig till andra länder för att använda sina komparativa fördelar för att konkurrera om uppdrag, ska jämställas med unga kvinnor (företrädesvis) som kidnappas, hålls inlåsta och utsätts för fruktansvärda våldsbrott varje dag.

Detta är så absurt, så upprörande och äckligt så att man spyr. Jag kan inte för mitt liv begripa hur någon kan tro på Ulvskogs beskrivningar av hårt arbetande män och kvinnor som utnyttjar sin nyvunna rättighet att konkurrera på en öppen och fri marknad inom EU, som traffickingoffer och "sociala turister", eller som "stjäl jobben från svenskarna".

Nu tror jag i o f s inte att Ulvskog är rasist, men väl protektionist. När det gäller tjänstehandel är skillnaden hårfin och argumentationen är densamma.

Jag känner många vettiga socialdemokrater och jag VILL verkligen inte tro att de stöder en så uppenbart förljugen verklighetsbeskrivning.

Själv tänker jag rösta högerliberalt (som vanligt). Denna gång får Abir Al-Sahlani mitt kryss.

Jag förväntar mig inte att mina vänsterpolare ska byta åsikt och än mindre block, men SNÄLLA kryssa för sjutton någon annan än Marita Ulvskog.

Åsa Westlund, t ex, som verkar betydligt klokare, hederligare och en miljard gånger mer sympatisk.

Etiketter: ,

2 Comments:

Blogger Karl Malmqvist said...

Well... Jag gillar inte heller Ulvskog, men Westlund? Hon ägnar sig ju åt smutskastning på radion där hon (självklart utan belägg) hävdar att moderaterna går kemikalieindustrins ärenden osv. Det blir nog till att leta än längre ner på listan om man ska hitta en vettig sosse...

1:08 em  
Blogger Johan, PL&C said...

Tjena Karl!

Jag gillar naturligtvis inte särskilt mycket av Åsa Westlunds vare sig politik eller retorik, men hon har en rejäl chans att få många kryss och på allvar utmana Ulvskog.

Det är så jag resonerar. :-)

3:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home