måndag, juni 01, 2009

Jag har raggat minst tre personkryss till Håkan Larsson

Hela Centerpartiet är på tårna i kampanjandet och den som kanske sliter hårdast är Abir Al-Sahlani. En på fler än ett sätt viktig förnyare med möjligheter att nå för Centerpartiet helt nya väljare.

Det verkar inte Olofjohanssoncenterpartisterna gilla och det behöver de ju inte göra. Jag upplever att det i allra högsta grad finns takhöjd för en livfull diskussion i Centerrörelsen om det ideologiska innehållet och jag diskuterar gärna i sak om kampanjernas både former och innehåll.

Politikerblogge
n skriver om att Bassem i Malmö facebookar om att han fixat ett personkryss åt Abir, något som Sven Bergström inte verkar gilla. (Sven stöder Håkan Larsson.)

Jag stöder Abir och har berättat för många om hur viktig jag tycker att hon är i politiken i allmänhet och i Centerpartiet i synnerhet.

Men samtidigt har jag t ex i valstugan även berättat om Lena Ek för de som jag tror skulle kunna föredra henne, Marie Wickberg och naturligtvis även Håkan Larsson, som jag tror att jag har raggat en sissådär tre personkryss till.

Borde jag inte ha gjort det?

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Johan Ingerö said...

Hon är så bra att hon behöver sparas till inrikespolitiken, där hon kan göra mer och bättre nytta.

Så kryssa någon annan nu och se till att hon blir riksdagsledamot nästa år. :-)

2:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home