måndag, april 06, 2009

Upp till kamp mot... eh.. allt som är dåligt...

Nu kanske Wanja Lundby-Wedin hinner avgå, men jag hoppas på att hon inte gör det.

För i så fall kanske jag för första gången i mitt liv tar mig bort till norra bantorget för att lyssna till LO-ordförandens första majtal.

Det ska bli oerhört intressant att höra vad hon har att säga. Lika intressant att se hur mycket åhörarna skruvar på sig under tiden.

Tydligen ska hela begivenheten avslutas med att man sjunger Internationalen. Bara det är ju värt ett besök.

Här är en länk till programmet (pdf).

Etiketter: , , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Öööööh...ja. Just det. Låt mig tillägga: upp till KRamp för allt Bra.

Det kan gå! Vidare till GÅ!

Det kan gå. Det är möjligt.

I have a dream...

I see a day...

En serie av möjliga dagar...

Det SKA gå!

Vi SKAAA klara av det!!!

*avgrundsmuller, avgrundsmuller; darra månde seismografen!*

Bara medlemmarna kan avsätta mig, säjer onkel Wanja, megabopp Ceaucescu själv.

Förlåt, men det kan de faktiskt INTE.

Däremot: de kan själva "avgå".

Massflykt ur LO!

Enda vägen ur Förnedringen. Och upp. I friska luften.

- Peter Ingestad, Solna

1:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home