onsdag, januari 09, 2008

"I Satans spår för framtida segrar"

På tal om skidframgångar och hjältar.
En god vän skickade en länk idag till ett något udda band.
De kallar sig Sportlov. De spelar black metal med ..tja... vasaloppstexter.
Det är 50% galet och 50% (jag tänkte säga genialiskt, men...) ännu galnare.
Men samtidigt riktigt bra! Ett totalkoncept som jag VERKLIGEN hoppas att vasaloppsarrangörerna kontrakterar till årets begivenheter.
Första EP:n heter Snöbollskrieg och nu verkar det komma en ny, Offerblod i Vallabod.

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Inte för att vara elak, men oj, vad hopplöst efter du är med "nyheten" om Sportlov. Var flera år sedan jag senast hörde folk prata om dem.
Jag har själv "Offerblod i vallabod" och införskaffade den 2004 tror jag bestämt.
Men apropå bandet; de är genialiska! Musiken kunde vart bättre då det faktiskt är många erfarna black metal musiker inblandade, från band som Dark Funeral och Entombed/The Project hate. Men texterna är hur kul som helst! Ta och titta in deras myspace, och intervjun på framsidan, som innehåller friskt drivande med BM stereotypier.

10:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home