tisdag, januari 30, 2007

Liberala idéer i god form

Jag har läst på några kloka sossars bloggar att man efterlyser tankesmide i socialdemokratisk anda. Antagligen är man en smula avis på det liberala tankearbetet, som man faktiskt får säga har en ganska god fart.

Tyvärr ser man inte så mycket av de liberala tankarna omsatt i regeringspolitik, menmen... man får väl vara glad för det lilla. Det kunde faktiskt ha saknats även en liberal idédebatt. Det finns i alla fall gott hopp för framtiden.

Som en ytterligare liten flamma i kloka sossars bakar, kommer ytterligare fläsk på moset i och med aftonens tilldragelse. Liberala gruppen. Fredrick Federley och Annie Johansson, båda (c), bjuder in till uppstart för ett nytt liberalt och partiobundet nätverk, där alla som känner sig liberala är välkomna.

Ett kul initiativ som visar liberalismens dagsform!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Visst var det kul med Liberala gruppen!

Var också där :-)

1:39 fm  
Blogger Johan, PL&C said...

Det var superkul! Vad inspirerande hon var, Ulrika Fors!

8:25 fm  
Blogger Ulrika Ingemarsdotter said...

Alltså, nu drar jag på mig präktiga svenskens stämpel jag vet :), men jag var inte lika imponerad av Ulrica Fors som tydligen majoriteten var. Jag saknade just inspirationsbiten hos henne, på tok för lite pathos. Visst räknade hon upp fakta på fakta (logos på retorikerns språk)men utan någon djupare förankring i hur det faktiskt underlättade vardagen för folk.

Däremot håller jag ju med i sak, och utan att vara det minsta ekonomiskt skolad så tror jag att platt skatt är en god idé.

11:28 fm  
Blogger Johan, PL&C said...

hehe.. jag är väl lättinspirerad, helt enkelt! :-)

11:36 fm  
Anonymous Anonym said...

Littorin! Ett ansikte beskriver hela problemet med dagens borgerlighet. Effektiv kommunikation. Och rolig :)

Sawadee (eller vad det heter).

5:35 fm  

Skicka en kommentar

<< Home