onsdag, december 13, 2006

Alla medel tydligen tillåtna

I förrgår kontaktades ett flertal tidningar av Hotell- och restaurangfackets pressfolk. Man hävdade att wild'n'fresh saknade giltigt tillstånd från miljöförvaltningen. En ren lögn i syfte att misskreditera Sofia.

Miljöförvaltningens livsmedelsavdelnings chef, Daniel Eek, citat från Arbetarbladet:
"När de ringde mig hade jag inte tillgång till register eller arkiv så jag sade att vi under tisdagen skulle kolla om det fanns tillstånd eller inte, säger Eek. "

Det väntar man alltså inte på, utan kör utan vidare ut något man antagligen förstår är osant.

Skadan är skedd. Ett antal stora tidningar kollar inte upp detta, utan tar in "nyheten" och sprider HRF's osanning.

Det är svårt att förstå hur dom tänker. Hur kan man vara så in i helvete elak? Antagligen känner de hur opinionen håller på att glida dem ur händerna och att situationen nu kräver desperata åtgärder. Inte vet jag.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men det är ju det vi inspektörer är till för, att vara onda... Inte för att undvika att folk blir sjuka eller så.

7:49 em  
Blogger Johan, PL&C said...

Men du, jag har aldrig sagt något negativt om inspektören. Han skötte sig utomordentligt väl. Det var de som spred den falska nyheten som posten handlar om.

11:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home