fredag, november 17, 2006

LO mot nya höjder

Folk vill lämna facket för att det är för dyrt och LO anklagar naturligtvis regeringen. Man anser att den höjda a-kasseavgiften gör att folk inte anser sig har råd att vara med i facket.

Men guuuuud va konstit! Kanske man tycker att facket faktiskt inte gör någonting särskilt bra, förutom att prisa sin egen förträfflighet? Kanske man börjar ställa sig frågan varför man ska betala tusentals kronor för att vara medlem i en organisation som driver sin egen agenda snarare än medlemmarnas. Kanske, kanske, kanske tycker man att det är liiiite konstigt att en hel del av pengarna som man betalar i fackavgift går direkt in i ett av partierna, fast man kanske inte alls sympatiserar med det partiet?

Vad vet jag?

Det är hursomhelst ointressant, för med LO's logik kommer ju faktiskt en massa fler människor gå med i facket nu när vi faktiskt får ganska rejäla skattesänkningar för låg- och medelinkomsttagare efter nyår.

"Oiiiiihaaaa! Äntligen lite mer pengar över. Hmmmm... ska jag köpa nya vinterdäck? Ska jag köpa en Gibson SG på kredit? Ska jag bjuda polarna på plingfest på lördag? NEJ! Jag går förstås med i LO för pengarna! Bra.. får det bli..."

2 Comments:

Blogger Sirpalisa said...

Jag vill gå på plingfest, verkar ju helfestligt om Arne kommer

11:15 em  
Anonymous Anonym said...

Arne är med åtminstone i anden på varje plingfest! :-)

11:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home