torsdag, november 30, 2006

Djur är också godis

Det bor kommunister i mitt hus. Det är ett par unga tjejer, jag tror dom är systrar. De båda unga damerna brinner än för det ena, än för det andra. Och ibland har dom typ ravefest och påfallande ofta har dom det en sissådär 6-7 timmar innan jag ska ha ett viktigt morgonmöte.

Inför valet gick dom runt och knackade dörr i sina palestinaschalar och berättade om hur fruktansvärt hemskt det skulle bli om moderaaaaterna grep makten. Då skulle Reinfeldt själv marchera ut hit till björkhagen och slakta barn och pensionärer.

Nu har dom hittat något nytt att roa sig med. Nu är det djurrättsaktivism som gäller, så idag satt det en protestlista mot den hemska högerregeringen (som tydligen är extra hemsk mot djuren) i vår port. Där skulle man skriva på mot allt som var dåligt, dvs att djuren plågas och att vi har en folkvald regering och sånt. Förlåt mig, men jag rev ner lappen.

Hur gör man egentligen med dylika människor? Hur argumenterar man? Dom verkar ju inte basera sin övertygelse på vetenskapliga argument, så man är ju liksom ute i ogjort väder om man försöker bemöta dem på ett vetenskapligt sätt. Finns det nån kurs man kan gå?